Stempas voor verkiezingen aanvragen

Op 17 maart 2021 kunt u stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. U heeft een stempas nodig om te stemmen. Heeft u geen stempas ontvangen? Of bent u uw stempas kwijt? Vraag op tijd een vervangende stempas aan bij de gemeente.
Voorwaarden

U krijgt een stempas voor de Tweede Kamerverkiezingen als u:

  • Nederlander bent;
  • staat ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP);
  • 18 jaar of ouder bent op de dag van de verkiezingen;
  • niet uitgesloten bent van het kiesrecht.

De stempas wordt naar het adres gestuurd waar u op 1 februari 2021 staat ingeschreven. U ontvangt de stempas voor de Tweede Kamerverkiezingen uiterlijk 3 maart 2021.

Heeft u de stempas niet ontvangen of bent u de stempas verloren, vraag dan een nieuwe stempas aan bij de gemeente.

Aanvragen

U vraagt een nieuwe stempas aan bij de gemeente waar u op 1 februari 2021 ingeschreven staat. Op dit moment kunt u nog geen nieuwe stempas aanvragen.

Stempas online aanvragen

  • Binnenkort kunt u op deze pagina een nieuwe stempas online aanvragen.
  • De gemeente moet uw aanvraag uiterlijk vrijdag 12 maart 2021 om 17.00 uur hebben ontvangen.

Stempas aanvragen in de gemeentewinkel

  • Lukt online aanvragen niet? Vraag de nieuwe stempas dan aan in de gemeentewinkel. U maakt hiervoor een afspraak via 045-5278555.
  • Het aanvragen van een nieuwe stempas in de gemeentewinkel kan tot uiterlijk 17.00 uur op vrijdag 12 maart 2021.
  • Neem uw identiteitsbewijs mee.
  • Houdt u zich aan de coronamaatregelen tijdens uw afspraak aan de gemeentewinkel.