Reisdocument of rijbewijs kwijt

Als u uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs kwijt bent, gaat u niet naar de politie maar naar de gemeente.

U kunt kiezen om de vermissing te laten registreren en meteen een nieuw document aan te vragen of alleen de vermissing laten registreren zonder nieuwe aanvraag. Doe in elk geval zo snel mogelijk de vermissing om fraude met uw document te voorkomen. Let op, deze registratie van vermissing maakt uw verloren document ongeldig. Als u het document eventueel terugvindt, kan de vermissing niet meer worden teruggedraaid en moet u het teruggevonden document inleveren bij de gemeente.

Bent u uw document kwijtgeraakt door een misdrijf (bijvoorbeeld bij een inbraak van uw woning of beroving) dan heeft u hier waarschijnlijk aangifte van gedaan bij de politie. Neem dan het proces verbaal mee bij de aanvraag van een nieuw document.

Vermissing registreren

Digitaal

Melden vermissing reisdocument (inloggen met DigiD)

Melden vermissing rijbewijs (inloggen met DigiD)

Persoonlijk

De vermissing kunt u ook persoonlijk bij de gemeente melden. U maakt hiervoor een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via (045) 527 85 55. 

Wij verzoeken u vooraf aan uw bezoek het 'Formulier melding vermissing reisdocument of rijbewijs (pdf, 237 kb)' uit te printen, in te vullen en mee te nemen.

Direct een nieuw reisdocument aanvragen?

Uiteraard kunt u er ook voor kiezen om samen met de melding van vermissing een nieuw reisdocument of rijbewijs aan te vragen. U maakt hiervoor dan ook een afspraak.

Kosten

Aan het registreren van vermissing voor een reisdocument zijn geen kosten verbonden.

Vermissing reisdocument van uw kind

Is het reisdocument van uw kind (tot 18 jaar) vermist? Als ouder kunt u dit laten registreren.