Reisdocument of rijbewijs kwijt
Bent u uw paspoort, ID-kaart of rijbewijs kwijt? Geef dit dan door bij de gemeente, niet bij de politie.
U kunt kiezen uit twee dingen:
– U laat alleen weten dat uw document kwijt is.
– Of u vraagt meteen ook een nieuw paspoort, ID-kaart of rijbewijs aan.
Geef het verlies altijd zo snel mogelijk door. Zo voorkomt u dat iemand anders misbruik maakt van uw document. Let op: Als u meldt dat uw document kwijt is, wordt het ongeldig. Vindt u het later toch terug? Dan mag u het niet meer gebruiken. U moet het dan inleveren bij de gemeente.
Is uw document gestolen, bijvoorbeeld bij een inbraak of een beroving? Dan heeft u waarschijnlijk aangifte gedaan bij de politie. Neem het bewijs van de aangifte (proces-verbaal) mee als u een nieuw document aanvraagt bij de gemeente.
Vermissing melden
Digitaal
Melden vermissing reisdocument (inloggen met DigiD)
Melden vermissing rijbewijs (inloggen met DigiD)
Persoonlijk
De vermissing kunt u ook persoonlijk bij de gemeente melden. U maakt hiervoor een afspraak. Voor het maken van de afspraak neemt u telefonisch contact op met de gemeente via (045) 527 85 55.
Wij vragen u vooraf aan uw bezoek het 'Formulier melding vermissing reisdocument of rijbewijs (pdf, 237 kb)' uit te printen, in te vullen en mee te nemen.
Direct een nieuw reisdocument aanvragen?
U kunt er natuurlijk ook voor kiezen om samen met de melding van vermissing een nieuw reisdocument of rijbewijs aan te vragen. U maakt hiervoor dan ook een afspraak.
Kosten
U hoeft niet te betalen om door te geven dat uw reisdocument of rijbewijs kwijt is.
Vermissing reisdocument van uw kind
Is het reisdocument van uw kind (tot 18 jaar) vermist? Als ouder kunt u dit melden.