Afspraak maken

De gemeentewinkel van de gemeente Brunssum is de komende tijd beperkt open. Dit is een gevolg van de maatregelen die de Rijksoverheid op 12 maart heeft afgekondigd om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. De gemeentewinkel is daaromdagelijks alleen geopend van 10.00 tot 12.00 uur, voor de aangifte van geboorte en overlijden en voor het afhalen van reeds aangevraagde reisdocumenten en rijbewijzen.

Het Zorgloket (voor Wmo en Jeugdhulp) is eveneens dagelijks geopend, van 10.00 tot 12.00 uur.

De avondopenstelling (donderdag 17-19 uur) komt te vervallen.

Alleen op afspraak

Voor alle andere (urgente) producten en diensten (zoals paspoorten, rijbewijzen en vergunningaanvragen) dient, voor een bezoek aan de gemeentewinkel, éérst telefonisch een afspraak gemaakt te worden. De gemeente is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 17.00 uur, via (045) 527 85 55.

Het advies aan inwoners is om een bezoek aan de gemeentewinkel zoveel mogelijk te mijden en uit te stellen tot de maatregelen zijn opgeheven. Een groot aantal producten kan digitaal worden aangevraagd via deze website. Kijk daarvoor bij de betreffende producten en diensten.