Contact en openingstijden

U kunt de gemeente op diverse manieren bereiken.

Telefoon

KlantContactCentrum (KCC): (045)5278555

We zijn te bereiken op:

  • Maandag t/m donderdag 9.00 - 16.00 uur
  • Vrijdag 9.00 - 12.00 uur

Het Wmo loket is van maandag t/m donderdag van 9.00 tot 12.00 uur bereikbaar via (045) 5278630. U kunt dit nummer bellen indien u ondersteuning nodig heeft bij bijv. huishoudelijke hulp, begeleiding en dagbesteding, hulpmiddelen, etc. Voor meer informatie zie Wmo.

Team Jeugd van maandag t/m donderdag bereikbaar via (045) 5278630. Buiten kantoortijden en op feestdagen kunt u, In geval van een crisissituatie, contact opnemen met Crisishulp Jeugd Zuid-Limburg via het nummer (043) 6045777.

Acquisitie

Gemeente Brunssum is zich ervan bewust dat ondernemers en bedrijven de behoefte hebben om onze organisatie als klant te werven of om opdrachten binnen te halen, en dat hiervoor acquisitie wordt gepleegd. Telefonische acquisitie legt echter een dusdanige claim op onze organisatie dat wij genoodzaakt zijn hiervoor een werkproces vast te leggen. Uitgangspunt is dat wij telefonische acquisitie gelijkstellen aan papieren en digitale reclame.
Voor het behandelproces houdt dit in dat acquisitietelefoontjes niet worden doorverbonden. Het Klantcontactcentrum vraagt bij telefonische acquisitie om een reactie per mail met “pitch” en info te sturen naar gemeente@brunssum.nl. De mail wordt dan doorgezet naar de betreffende medewerker. De medewerker bepaalt vervolgens zelf of hij/zij op de acquisitie in gaat. Opvolgende telefoontjes, met als doel een eerder telefooncontact in herinnering te brengen, worden niet op prijs gesteld.

Wij verzoeken u hiermee rekening te houden.

Contactformulier Wmo en Jeugd

Zijn we telefonisch niet bereikbaar en wilt u toch uw hulpvraag kwijt, vul dan het contactformulier in en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Ga naar contactformulier van het Wmo loket

Ga naar contactformulier van team jeugd

E-mail

Reageren of iets vragen kan via gemeente@brunssum.nl.

WhatsApp

Voor korte vragen zijn wij ook bereikbaar via WhatsApp. Stuur je bericht naar: 06 481 659 33

Melding openbare ruimte doen

Heeft u een melding over de openbare ruimte? Gebruik hiervoor het online meldingsformulier.

Social media

Volg ons op Facebook, TwitterInstagram, LinkedIn en YouTube.

Bezoeken gemeentewinkel

Bezoekadres: Lindeplein 1, 6444 AT Brunssum

De openingstijden zijn als volgt:

  • Voor het maken van afspraken: maandag t/m donderdag tussen 9 en 16 uur, vrijdag tussen 9 en12 uur, en op donderdag tevens tussen 17 en 19 uur. Let op: er geen avondopenstelling op donderdag 15 december 2022, maar op woensdag 14 december 2022.
  • Voor het afhalen (van bijvoorbeeld reisdocumenten, rijbewijzen en gehandicaptenparkeerkaarten): maandag t/m donderdag tussen 14 en 16 uur en op donderdag tevens van 17 tot 19 uur. Afhalen is niet mogelijk op de vrijdag. Let op: er geen avondopenstelling op donderdag 15 december 2022, maar op woensdag 14 december 2022.
  • Telefonisch is de gemeente op maandag t/m donderdag bereikbaar van 9 tot 16 uur en op vrijdag van 9 tot 12 uur via (045) 527 85 55.

Het Wmo loket is van maandag t/m donderdag geopend tussen 10.00 en 12.00 uur, alleen op afspraak. Een afspraak inplannen kan online via dit formulier of telefonisch via 045-527 8630.

Alleen op afspraak

Voor alle andere (urgente) producten en diensten (zoals paspoorten, rijbewijzen en vergunningaanvragen) dient, voor een bezoek aan de gemeentewinkel, éérst telefonisch een afspraak gemaakt te worden. Dat kan digitaal of telefonisch. De gemeente is op werkdagen telefonisch bereikbaar van 9.00 tot 16.00 uur, via (045) 527 85 55.

Postadres

Postbus 250, 6440 AG Brunssum

Zakelijke gegevens

KVK-nummer: 14129999

IBAN nummer: NL68BNGH0285001523

BIC code: BNGHNL2G

BTW nummer: NL001733035B10

Overige instanties