Briefadres aanvragen

Als u geen woonadres heeft in Nederland, is het mogelijk om bij de gemeente een briefadres aan te vragen. Daarnaast is dit ook mogelijk indien u in een verpleeghuis of in een gevangenis verblijft. Een briefadres is het adres van een bekende, bijvoorbeeld van een familielid of vriend. Deze persoon ontvangt uw post en geeft het aan u door.

Aanvragen

U maakt voor het aanvragen van uw briefadres een afspraak. De gemeentewinkel van de gemeente Brunssum is de komende tijd beperkt open. Dit is een gevolg van de maatregelen die de rijksoverheid heeft afgekondigd om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Door de beperkte openstelling (dagelijks van 10.00 tot 12.00 uur) wil de gemeente Brunssum fysieke contacten beperken en daarmee de gezondheid van bezoekers en eigen medewerkers beschermen. Voor het maken van een afspraak tijdens deze beperkte openingstijden neemt u telefonisch contact op met de gemeente via (045) 527 85 55.

Kosten

Gratis.

Meenemen

  • Een geldig identiteitsbewijs (Paspoort, ID-kaart of rijbewijs)
  • Toestemming van degene waar u een briefadres neemt.

Voorwaarden

  • U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats (de gemeente onderzoekt dit) of u wilt om veiligheidsredenen een briefadres aanvragen (de burgemeester beoordeelt dit)
  • Het briefadres is in Nederland
  • Het briefadres is geen postbus
  • Bij een adres van een bedrijf of een instelling is het aangewezen als briefadres door de gemeente
  • U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag