Legalisatie handtekening

Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. U ondertekent het document of formulier waar de ambtenaar van de gemeente bij staat. De ambtenaar vergelijkt die handtekening met de handtekening op uw identiteitsbewijs. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.

Aanvragen

U maakt voor legaliseren van uw handtekening een afspraak. De gemeentewinkel van de gemeente Brunssum is de komende tijd beperkt open. Dit is een gevolg van de maatregelen die de rijksoverheid heeft afgekondigd om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Door de beperkte openstelling (dagelijks van 10.00 tot 12.00 uur) wil de gemeente Brunssum fysieke contacten beperken en daarmee de gezondheid van bezoekers en eigen medewerkers beschermen. Voor het maken van een afspraak tijdens deze beperkte openingstijden neemt u telefonisch contact op met de gemeente via (045) 527 85 55.

Kosten

€ 6,50.

Meenemen

  • een geldig identiteitsbewijs.
  • het document dat u wilt ondertekenen.

Waarmerken kopie rijbewijs of legitimatie

De gemeente waarmerkt ook een kopie van uw Nederlands paspoort, identiteitskaart of rijbewijs. Hiermee bewijst u dat de kopie gelijk is aan het originele document. Dit kan nodig zijn bij bepaalde transacties of wanneer u het origineel niet uit handen wilt geven. Kosten en procedure zijn gelijk aan legalisatie handtekening.