Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

Met een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) laat u zien dat u staat ingeschreven bij de gemeente. Op een uittreksel staat uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Als u het uittreksel via DigiD aanvraagt dan versturen wij binnen 3 werkdagen het uittreksel per post. Vraagt u het persoonlijk aan de balie aan dan krijgt u het direct schriftelijk mee.

Aanvragen

Digitaal

Aanvraagformulier uittreksel BRP (Inloggen met DigiD)

Persoonlijk

U maakt voor het persoonlijk aanvragen aan de balie een afspraak.

Knop voor het maken van een online afspraak

Kosten

€ 8,60

U betaalt bij de aanvraag contant of met uw pinpas.

Meenemen

Een geldig identiteitsbewijs (Paspoort, ID-kaart of rijbewijs)

Gegevens aanpassen

Zorg dat u op de juiste manier staat ingeschreven bij de basisregistratie personen (BRP). Als u merkt dat dit niet zo is, geef correcties dan direct door. U moet de gegevens kunnen bewijzen. Niet alleen de verkeerde, maar ook de juiste gegevens.

Informatieverzoek

Ook andere instellingen kunnen persoonsgegevens opvragen uit de BRP. Bijvoorbeeld pensioenfondsen en vakbonden. De gemeente bepaalt of zij de gegevens krijgen. Wilt u weten welke instellingen uw gegevens krijgen? Kijk dan op de website Wiekrijgtmijngegevens.nl. Bent u als particulier op zoek naar een persoon? U kunt ook een informatieverzoek bij de gemeente doen. De persoon die u zoekt moet toestemming geven.

Uitgelicht