Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

Met een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) laat u zien dat u staat ingeschreven bij de gemeente. Op een uittreksel staat uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Als u het uittreksel via DigiD aanvraagt dan versturen wij binnen 3 werkdagen het uittreksel. Vraagt u het op afspraak persoonlijk aan de balie aan dan krijgt u het direct schriftelijk mee.

Aanvragen

Digitaal

Vul het Aanvraagformulier uittreksel BRP (Inloggen met DigiD) in.

Persoonlijk

U maakt voor het persoonlijk aanvragen aan de balie een afspraak.

Knop voor het maken van een online afspraak

Bent u niet in de gelegenheid om het uittreksel zelf aan te vragen? U kunt dan iemand anders machtigen voor het aanvragen.

Kosten

€ 9,90

U betaalt bij de aanvraag contant of met uw pinpas.

Meenemen

Een geldig identiteitsbewijs (Paspoort, ID-kaart of rijbewijs)

Iemand machtigen

De gemachtigde neemt de volgende zaken mee bij de aanvraag: 

  • Een ingevulde schriftelijke machtiging (pdf, 446 kb)
  • Een kopie van het geldige identiteitsbewijs van de persoon voor wie u de aanvraag doet
  • Een geldig legitimatiebewijs van de gemachtigde (Paspoort, ID-kaart of rijbewijs)

Gegevens aanpassen

Zorg dat u op de juiste manier staat ingeschreven bij de basisregistratie personen (BRP). Als u merkt dat dit niet zo is, geef correcties dan direct door. U moet de gegevens kunnen bewijzen. Niet alleen de verkeerde, maar ook de juiste gegevens.

Informatieverzoek

Ook andere instellingen kunnen persoonsgegevens opvragen uit de BRP. Bijvoorbeeld pensioenfondsen en vakbonden. De gemeente bepaalt of zij de gegevens krijgen. Wilt u weten welke instellingen uw gegevens krijgen? Kijk dan op de website Wiekrijgtmijngegevens.nl. Bent u als particulier op zoek naar een persoon? U kunt ook een informatieverzoek bij de gemeente doen. De persoon die u zoekt moet toestemming geven.